tisdag 3 maj 2011

Måndag

Igår blev det en prommenad med Tiffy och Rudolf upp till bommen där vi körde lite uppletande. Jag köpte under påskledigheten en bok om just uppletande och tänkte börja om med uppletandet. Inte för att vi kommit särskilt långt (vilket kanske är bra) men ändå. Jag gissar att vårt största problem är att vi inte gjort det kontinuerligt utan endast några få gånger per halvår. ??? Jag tror allafall att hundarna hade lite skoj och de hade definitift spring i benen.

På vägen dit provade jag att säga "Hej", "Hej hej" och "Tjena" några gånger och jisses vad det lilla ordet triggade dem. Med mycket målmedveten träning ska jag nog kunna få till att de kommer för att få godis varje gång man hälsar på någon. Det kommer nog ta sin tid men som vissa kanske vet så är jag väldigt envis.

Efter uppletandet fortsatte vi till klubben där de lastades in i bilen för färden hem. Danne och Gibson var redan där men tog en joggingtur hem.

Rapport och foton från vår helg kommer. Det är bara att hålla ut.

Ha en bra dag. På Gärdet har det äntligen slutat snöa.

Kram

Inga kommentarer: