torsdag 5 maj 2011

Onsdagskväll i grått väder

Igår trotsade jag det tråkiga vädret. Klädde på mig varmt och åkte till klubbens onsdagsträning. Det var otroligt många på träningen så jag hade lite problem att hitta någon plats för mig och Rudolf att träna framförgående på så det blev sådär. Mitt huvudmål för kvällen var platsliggningen. Han la sig bra men ville inte riktigt stoppa ner hakan i backen så efter ca 1 minut lade jag en köttbulle bakom honom och då låg han hur bra som helst. Något för mig att komma ihåg så att vi får in det som en rutin.

Mitt andra huvudmål för kvällen var att träna agility med Tiffy. Vi ska ju tävla om ett par veckor så all träning behövs. Jag började lära in slalom där jag går på andra sidan pinnarna och till slut ramlade poletten ner en liten bit allafall. Får se hur det går nästa gång vi provar. Vi byggde också upp två olika korta banor och jag kan bara konstatera att hon var inte jättetaggad så det gick inte särskilt fort. Ett till litet problem är att hon inte riktigt förstår vilket hinder jag vill att hon tar. Med andra ord är jag inte tillräckligt tydlig med att visa det.

På väg till bilen tränade jag lite lydnad med henne eftersom vi har kurs ikväll och oj så bra det gick. Hon var väldigt fokuserad och lyhörd. Vi får se hur det går ikväll. Det kanske är så att hon måste bli av med lite energi för att kunna prestera som bäst.

Ha en bra dag.

Kram

Inga kommentarer: