onsdag 4 maj 2011

Rudolf och en tub baconost

Igår var jag på möte med de andra festfixarna inför Skärgårdscupen. Allt flyter på väldigt bra förutom det lilla problemet vi har att hitta ett partytält inkl. bord och stolar som rymmer 80-100 personer och inte kostar skjortan. Vi var väldigt effektiva och var klara på ca 1 timme.

Efter mötet tänkte jag träna lite men med två kurser och snöfall valde jag att åka hem istället. Väl hemma blev det prommenad med Tiffy, Rudolf och en tub baconost. Både Rudolf och Tiffy har en irriterande vana att skälla på de andra hundarna i området så igår började "inte skälla" träningen. Igår inriktade jag mig främst på Rudolf som blivit bättre men det är fortfarande vissa hundar han inte riktigt klarar av. Vi hade sån tur så att en av dem var ute samtidigt som oss igår så det blev bra träning. Det gick så bra så att Rudolf bara tittade åt hunden och sen kom till mig och fick ost. Även Tiffy lyckades ibland och fick såklart också ost då. I fortsättningen kommer en tub med godsaker vara min bästa vän hemma i området.

Vi passade på att gå upp i skogen och kolla på viltpassagen de bygger över nynäsvägen. På håll ser den så smal ut men när man kom närmre såg man att den var betydligt bredare än vad jag trott. Jag hoppas att de stackars vilda djuren kommer vänja sig vid att gå över där för när viltstängslet kommer upp har de ju inget val. Efter en stund i skogen med massor av nosande styrde vi stegen hemmåt igen. Gissa om jag blev snopen när det visade sig att vi varit ute mer än 1,5 timme. Nöjda hundar är trötta hundar.

Kram

Inga kommentarer: