tisdag 17 maj 2011

Är alla kompisar på Gärdet?

Varje morgon på väg till jobbet går jag över gärdet vid Kampementsbadet och ser hundar med sina mattar och hussar gå sin morgon promenad. Något jag förundras över varje gång är att alla hundar är lösa och går lite som de själva vill.

Morgonens exempel är en kvinna som är ute med sina två jättesmå hundar och sin smärta rottistik, alla tre lösa såklart. När jag passerar stannar chihuahua med viftande svans och vill gärna hälsa på mig. Jag hälsar snabbt och går sen vidare. Efter någon sekund känner jag något vid min arm och då är det rottistiken som kommer och tar tag i min jackärm och vil bli kelad med. Jag gick vidare tillsammans med tiken som snart ser en annan hund med matte en bit fram. Hon lämnar mig och travar lugnt mot westiesen. Väl framme vänder sig matten till westiesen om och bara konstaterar "jaha" och går vidare medan hundarna nosar snällt på varandra. Matten till rottistiken ropar sedan och hon travar glatt till sin matte.

Sånt här ser jag varje morgon och det går alltid lika bra. Kanske man skulle flytta till Gärdet och försöka bli lite mer avlappnad.

/Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va häftigt.
Mycke ligger nog på hur vi själva uppträder och vad hundarna är vana vid.Häftigt är det iallfall
Vi ses på fredag
kram Anette