torsdag 19 maj 2011

Onsdagskväll på klubben

Hela kvällen igår tillbringades på klubben. vi kom dit just efter 18.30 och åkte därifrån vid 21.30. Jag startade med att rasta Rudolf och sen gick vi in på appelplanen och började med hopp-sitt-hopp med tasstarget. Det går riktigt bra så sista gången tog jag bort den och oj så fint och långt han hoppar ut. Fortsatte med ett par apporteringar och då endast återgång med fart. Även det gick bra. Nu var det dags för platsliggning och även det gick bra. Rudolf börjar se riktigt lugn ut nu på platsliggningarna och även om han lyfter hakan från backen ibland så lägger han snart ned den igen. Det kanske kan bli tävling av så småningom ändå. Jag kommer till en början inrikta mig på brukset men måste då få till spåret lite bättre.

Efter detta var det Tiffys tur och då agility. Det var träningstävling och det gick över förväntan. När jag var upp tidigare i veckan gick det inte alls bra men igår var hon lyhörd och duktig. Jag kom dessutom ihåg banorna och det var ändå klass 2. Vi ska ju tävla på lördag och om det går lika bra då så kommer jag vara jättenöjd.

Medan vi väntade på vår tur passade jag på att träna "platsliggning" med henne och hon är så duktig lilla "Piffan". Platsliggning med henne kommer nog inte bli några problem. När vi var klara gick vi förbi stegen och den var visst kul för i ett huj hade hon gått över den och sprang dessutom självmant dit och gick över en gång till. Nu skulle vi behöva gallertrappor att träna i det blir nog till att höra med Nonne om vi kan få tjuvträna i hennes.

Eftersom Danne är borta hela veckan hade jag med mig Gibson också så jag passade på att ta ut honom också. Först fick han köra lite agility vilket han tycker är jättekul och sedan blev det lite lydnadsmoment. Han var verkligen taggad och gjorde jättebra ifrån sig trots att det var jag som var förare. Normalt sett är han måttligt intresserad i mig och vad jag gör så det var kul att han var så glad igår.

Ikväll är det dags för Tiffys tävlingslydnadskurs igen och jag tror att de vill se bevis på att vi tränat och kommit någon vart. Hoppas hon sköter sig.

Kram

Inga kommentarer: