lördag 28 maj 2011

Veckan så här långt

Måndag och tisdag befann jag mig i Finland. Askan från Island höll sig borta så jag fick flyga hem på tisdagskvällen.

Onsdagskvällen spenderades på klubben där Rudolf fick ligga en platsliggning på nästan 5 minuter och det gick SÅ BRA! Det känns verkligen som att han landat lite och kan koppla av. Sedan var det Tiffys tur att träna lite slalom "från andra hållet" och även det gick bra men det behövs tränas mycket mycket innan det sitter. Funderar över att köpa hem eget slalom så att vi kan träna hemma när som helst. Målet är att Tiffy ska bli lika bra på slalom som dessa hundar. http://www.youtube.com/watch?v=V24s_nj-EOI

Efter träningen var det medlemsmöte på klubben. Det var inte alls lika många på mötet som det brukar vara så det var tråkigt men det blev ett snabbt möte så inget ont som inte har något gott...

Med färdigtränade hundar var det bara vi människor kvar så det blev en timme på gymmet.

I torsdags var det tävlingslydnadskurs. Vi var mestadels inne och fick ställa frågor till en domare. Efter det gick vi ut och tränade svängar i linförighet och vändningar på stället innan kursen var slut för kvällen.

Igår var jag i stan och letade klänning inför ett bröllop vi ska på i juni. Inte hittade jag någon så jag måste försöka igen.

I helgen är det spårtävlingar på klubben så vi sparkar de som ska tävla i rumpen.

/Monica

2 kommentarer:

Camilla R sa...

STORT GRATTIS till Monica & Rudolfs fina prestation idag - Upplyttade till lägre spår!!! KANON-BRA Jobbat! Vi sa ju att det skulle gå bra och det gjorde det ju också. Mums så gott det ska bli med tårta.

Kram på er från Camilla R

Anonym sa...

Grattis Monica & Rudolf - din och Thomas sista- minuten - träning igår kväll på klubben måste ha gjort susen för er båda.... Jättegrattis !!!

Kram Ann-Sophie