tisdag 5 februari 2008

Skäms på mig

Ojojoj, nu är det alldeles för många dagar sedan vi skrev här senast. Har inte riktigt haft lusten men nu känner jag mig tvingad (tack Camilla) ;-). Jag hade ju också hoppats på att husse skulle få ändan ur...men ack nej.

Rudolf levde när jag kom hem men det var snudd på att husse inte gjorde det... :-)

Sedan senast har Rudolf vuxit en del. Han kan sitt och nästan ligg. Efter imorgon tror jag att han kommer förstå även stå. Han är fortfarande sjövild men den här veckan är Gibson på dagis och jag har semester så det är bara jag och lille vilden (och så katterna...som jagas konstant). I övrigt går det nog ganska bra. Rudolf vet att man ska ta kontakt innan man får ta en godis, han sitter innan han får mat och innan vi går ut genom dörren. Så länge som det bara är vi (inga andra hundar) kommer han när man ropar och han letar efter mig om jag gömmer mig.

Gibson har verkligen blivit husses hund nu. Han vill hela tiden vara jättenära om Danne myser med Rudolf. Jag är nog nojjig men det känns som att Rudolf viftar mer på svansen åt Danne än åt mig. Hoppas att det bara är psykiskt (i min hjärna).

I söndags hade vi möte (knytis) inför årets Skärgårdscup. Vi hoppas att vi kommer fixa en minst lika bra och trevlig tävling i år som vi gjorde förra året. Se så trevligt vi hade.



Se vidare info om Skärgårdscupen på http://www.nynasbk.com/.

Idag har vi varit hemma hos Anette och gått på promenad med Dido. Hon är inte alls lika rolig som Gibson (i Rudolfs ögon), för i hennes öron får han inte hänga och helst ska han inte vara alltför nära heller. Anette har tagit en del roliga bilder idag. Tack för dem.
Om jag närmar mig försiktigt kanske...
...det verkar gå vägen

Aj aj...hon gick inte på det...
bäst att fly för livet!
Skönt. Nu ska jag se hur hon gör när hon vallar
Usch vad arg hon blev när hon inte fick valla mer
Även idag fick Rudolf stifta bekantskap med fåren men tyvärr fick vi ingen bra bild.
Hoppas Camilla inte är besviken på mig längre och jag lovar att jag ska uppdatera lite oftare.

God natt!
PS. Nu finns KM-filmen på vår filmsida igen

Inga kommentarer: