måndag 18 februari 2008

Igår fyllde Rudolf 13 veckor...vilket betyder att vi haft honom i 5. Dagen till ära vägde vi honom och vågen slutade på 12 kilo. Vi ser ju att han växer men vid vissa tillfällen märker vi det mer. Som tex när han går under soffbordet...förut var det luft emellan men nu måste han ducka. Det är nästan så man märker från dag till dag hur han växer. När det gäller springandet är det också stor skillnad. Snart får Gibson se upp, det dröjer nog inte länge innan Rudolf är lika snabb.

Vi var upp på klubben en sväng och körde lite lydnad med Gibson. Danne började lära in kryp och försökte få honom förstå framåt. Krypet går ganska bra men han har svårt för att gå framåt utan varsågod...kanske vi ska byta ord?? Nä, vi får nog bara börja om helt från början.


Jag gick ett kort köttbulls spår till Rudolf. Det gick inte så bra eftersom jag drog köttbullen i marken ganska hårt så efter ca 15 meter var den slut. Vi provade allafall men det resulterade i att han gick och åt i spåret. Danne filmade men det är nog inte så mycket att se...skulle nog kännas som slow motion. :-/ Danne gick också ett spår till honom och hade hela köttbullen kvar. Då gick det jättebra. Han följde det jättebra trots att vi inte påvisat var det började. Jag har ju haft på känn att han har väldigt bra nos men tiden får utvisa om jag har rätt eller ej.

I övrigt så tycker jag att han blivit marginellt lugnare. Han är fortfarande väldigt envis och blir lätt arg. Jag hoppas verkligen att han lugnar ner sig och snart inser vilka det är som bestämmer(om vi är tydliga nog). Han är väldigt lätt att få igång och gillar bollar ganska mycket. Kamp och godis ligger på första plats så han kommer nog bli lite lättare att träna än vad Gibson varit.
Det gäller att se upp så man inte blir huggen i händerna...
Ibland händer det något annat...men det går ju inte att släppa ändå.
Sov gott!

Inga kommentarer: