fredag 8 februari 2008

Istället för igår

Igår hanns det inte med att skriva i bloggen så det får bli nu istället.

Under gårdagen gick en del av min tid till att faktiskt kolla hur många timmar Rudolf sover per dygn. Det kändes som att han sov mer igår än han gjort på länge och efter att 24 timmar passerat kunde jag snabbt konstatera att han är vaken 10,5 timmar/dygn vilket då ger 13,5 timmar sömn. Detta är ju 6,5 timmar färre än vad han borde sova vid 5 månaders ålder (han är ju bara 4 månader). Jag hoppas verkligen att han inte kommer ta skada av den förlorade sömnen.

Under den tiden Rudolf var vaken tog jag detta kort.

Jag tycker det är rätt häftigt eftersom den gula gummiankan faktiskt är i luften och dessutom speglar av sig i parketten. Vi måste ha väldigt rena blanka golv... :-)


En annan liten del av tiden gick till att gå ett litet litet litet spår åt Rudolf. Jag knöt fast en salamiskiva under ena skon och gick ca 10 meter. I slutet hade jag en burk med köttfärs. Jag passade på att göra det medan han sov. Tänkte att det skulle få ligga ca 10 minuter men han vaknade ju aldrig. Efter ca 30 min väckte jag honom och gick ut. Tyvärr var grannarnas skrikiga barn ute så varje gång han fick upp spåret skrek de och han blev avbruten, dessutom blåste det en hel del så förutsättningarna var långt ifrån optimala. Om jag tänkt till ordentligt hade jag förstås gått någonstans där vi varit helt ostörda. Han blev allafall väldigt glad när han hittade burken (med en del hjälp). Nästa gång ska jag istället dra något hela vägen för att underlätta lite för honom.

Jag fixade även lite med kort som jag tagit. Kommer lägga upp fler i fotoalbumen under dagen.

Här är Anettes nyklippta får.

Jag kan inte namnen på alla men några av dem är Piff, Puff, Lillis och Emma.

Även det här är taget hemma hos Anette.


Och det här med. Det är suddigt men jag tycker det är rätt coolt. Det ser ut som att Rudolf och Dido är inklippta och ligger lite utanför bilden. Sen ser man ju nästan hur fort de springer.


Klicka på korten så blir de större.


Nu hör jag små tassar nere. Rudolf är alltså vaken.

Vi hörs senare.

Inga kommentarer: