måndag 11 februari 2008

Idag har Rudolf varit med mig (matte) på jobbet. Han skötte sig exemplariskt och sov mestadels. Jag hade med mig en canvasbur som jag tänkt att han skulle ligga i men han gick helt själv och lade sig på golvet och slumrade in. De på jobbet förstod inte alls varför vi kallar honom för monstret. Han var ju som en ängel. Såklart charmade han alla även på jobbet, i hissen och när jag rastade honom. Det enda som hände var att han välte ut vattenskålen ett par gånger och kissade inne tre gånger. Jag förstod att han skulle kissa inne eftersom vi var ute flera gånger utan att han kissade. Det går ju inte att vara ute hur länge som helst...man har ju ett jobb att sköta också. På fredag är det dags igen...vi får se om han sköter sig då också. Just ja, jag höll ju på att glömma. När vi satt och fikade på eftermiddagen hittade han ett päron på bordet. Han hade tidigare fått smaka en liten bit av Oskar och tydligen var det väldigt gott för han åt upp hela. Jag hoppas att det inte är farligt för dem att äta päron.

Inga kommentarer: