torsdag 31 januari 2008

Lever Rudolf när jag kommer hem?

Sitter på ett hotellrum här i Helsingfors och försöker få i mig lite nudlar med kyckling...med pinnar. Till saken hör att jag absolut inte kan äta med pinnar men skam den som ger sig. :-) Har köpt massa med Tupla och Pätkis (choklad) som jag ska ta med hem till Danne. Jag hoppas att han när han får dem ska glömma den här veckan. Önskar att tiden ska gå lite fortare så att jag får åka hem. Dels saknar jag dem förstås men mest är det nog för att jag är orolig och undrar om Rudolf lever när jag kommer hem... :-/. Danne är själv hemma med Gibson och Rudolf och det är ju ingen dans på rosor. Jag vet för jag var ju hemma förra veckan och veckan innan det... Rudolf är VERKLIGEN ett litet monster i en jättesöt kostym. Igår hade Danne försökt få honom att "ge sig" i 45 minuter!!!! Vad ska det bli av honom om vi inte fixar det nu???! Vi hade ju hoppats på att Gibson skulle lära honom lite vett men han är alldeles för snäll och vill gärna leka med Rudolf. De få gånger Rudolf är lugn är Gibson snabbt där med någon pryl de ska kriga om. För Rudolf har det ju varit kanon men stackars Gibson har haft väldigt tråkiga veckor. Så här i efterhand hade det nog varit bättre om Gibson varit på dagis och vi varit hemma själva med Rudolf. Nästa vecka ska jag vara ledig och vara hemma med Rudolf medan Gibson ska vara på dagis. Förhoppningvis kommer vi "bonda" lite mer efter det samt att han kommer inse att det är mycket roligare att leka med matte än med brorsan (hoppet är det sista som överger en). I helgen ska jag gå ett korvspår till Rudolf så att han får aktivera sin nos ordentligt och bli riktigt trött. Det ska bli kul att se om han har så bra spårnäsa som jag tror att han har. :-) Jag ska försöka få Husse att blogga lite imorgon så han får berätta sin syn på veckan som gått. Tills vi hörs igen....

Inga kommentarer: