onsdag 6 februari 2008

Vändning

Natten till idag sov Rudolf hela natten. Jag var inte ut med honom förrän klockan 06.00. Jag kände mig pigg när vi vaknade (trots att jag somnade vid 00.30) och det beror ju såklart på att jag slapp gå upp mitt i natten. Jag hoppas att det kommer fortsätta så men det visar sig om några timmar. Varken igår eller idag har det hänt någon blöt olycka inne. Min känsla är att han kan hålla sig lite nu och han brukar ju (ibland) sätta sig vid altandörren och vänta på att få gå ut. Möjligtvis kan den enkla förklaringen vara att han inte behöver dricka lika mycket vatten när Gibson är på dagis. Då finns ju bara matte att leka med och det blir ju inte riktigt samma sorts lekar. Det känns som att Rudolfs och Gibsons lekar minskat lite i intensitet...eller kan det helt enkelt vara så att man vant sig?

Jag läste igår att en fem månaders valp ska sova ca 20 timmar per dygn...stämmer det verkligen? Rudolf sover inte alls så många timmar. Imorse tänkte jag att jag skulle ta tid och se hur mycket han är vaken men glömde det lika fort igen. Kanske kommer jag ihåg det imorgon.

Jag hoppas att vädret blir lite roligare imorgon än vad det varit idag. I sånt fall ska jag gå ett litet korvspår till Rudolf. Det blev ju tyvärr inte av i helgen. Det ska bli så kul att se om han kan spåra. En av hans systrar hade fått spåra lite härom dagen och det hade gått bra. Hon hittade sin leksak. En sak som hela kullen verkar ha gemensamt är att de är MONSTER och har massor med energi. Rudolf är ju dessutom som en liten piraya tidvis. Särskilt när vi tycker att han ska lugna ner sig och vila, då gör han små utfall mot oss. Hoppas att vi kan få det ur honom.

Idag har Rudolf träffat Bouvieren Mini.


Det gick jättebra och både Mini och Rudolf ville leka. Mini är ju dock både stor och klumpig så det är nog bäst att hålla koll på dem. (Jag hoppas det är ok att jag lånar bilden av dig Marie)
Tills vi hörs igen...

Inga kommentarer: