fredag 22 februari 2008

Kattlådan

Två nätter har jag nu haft fönstret stängt och Rudolf är inte lika snuvig när han vaknar på morgonen. Vi får se vad husse tycker när han kommer hem.

Rudolf har fått smak på kattlådan som så många andra hundar. Igår tyckte jag att han luktade lite konstigt och senare på kvällen ertappade jag honom med att vara med huvudet därinne och äta. Jag blev så arg och sade till honom på skarpen (tyckte jag) men en liten stund senare var han där igen. Återigen sade jag till honom ordentligt. På kvällen var han inte där något mer men imorse var han där igen. Dock räckte det denna gång med att jag skulle visa mig för att han skulle spotta ut bajset. Något bra gjorde jag visst igår allafall.

Just nu är han övertrött och hittar på så mycket som möjligt för att inte somna. Något han verkar gilla är husses vikter. Dom är han ofta på och nu är han arg för att han inte får upp den från golvet.

Som ni ser på följande bilder har han inga problem med att ha metall i munnen. Dock är denna lite svår att bära.



Igår kväll var jag uppe på klubben för en platsliggning. BoxerMartin hade frågat om någon ville lägg innan tävlingsledarutbildninge och Danne tyckte det var en bra idé att prova. Jag tror inte vi lagt Gibson sedan apelltävlingen när han blev uppflyttad.
Eftersom jag inte var säker på honom så satte jag fast kopplet i en stolpe. Jag vet inte om det var vetskapen om att han satt fast eller inte men han låg väldigt lugnt och stilla. När Zeta (Martins boxer) gjorde små fina krypförsök mot husse tittade Gibson lite men han rörde sig inte ur fläcken. Jag var jätteförvånad över det men såklart också glad och stolt. Han såg väldigt lugn och trygg ut så det känns bra inför vårens tävlingar.

Nu är det dag satt börja jobba. Idag jobbar jag hemifrån så hinner jag lite mer och så är det ju inte så långt hem när man slutar. :-)

Kanske händer det något skojigt idag som jag kan berätta om ikväll. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: