måndag 19 oktober 2009

Upp som en sol och ned som en pannkaka

Igår var det Appellspår tävling på klubben så jag, Rudolf och Tiffy åkte och dit. Thomas och Quling klarade uppflytt. GRATTIS! Anna och Isak missade det med 1 futtig poäng men Isak är ju redan berättigad att tävla i lägre klass eftersom han är tjänstehund.
Senare på eftermiddagen åkte vi hem till Anette och lät Tiffy träffa fåren för första gången. Hon var inte alls särskilt imponerad av dem utan mer skeptisk men fårbajs var gott! Nu har hon allafall nosat på dem och tom legat på ett.
På kvällen var det platsliggning igen så då var vi där. Gibson och Dido körde sittande i grupp och de skötte sig perfekt båda två. Under tiden satt Rudolf fast i stegen. Han satt väldigt snyggt hela minuten och inte ett ljud.
Sedan var det dags för platsliggningen. Rudolf satte sig innan jag ens kommit in i stugan så Anette sa till honom och då lade han sig ner och låg sedan resten av tiden och inte ett pip.
Jag bad även Anette ropa igenom oss i lkl 2 och himlars vad BRA han gick. Det fanns inte mycket att klaga på så jag hoppas verkligen att han kommer ihåg det tills på söndag.
Det är synd på den j-a platsliggningen.
*********************************************************************
Idag när vi kom hem från jobbet tränade jag hopp med Rudolf hemma i trädgården och tyckte han såg konstig ut. Efter en närmare titt såg jag att han var svullen om nosen. Såklart började tankarna mala om varför, huggorm, jordgeting eller vad?
Nosen fortsätter svullna och nu börjar även ögonen svullna lite. Ringde till Bagis och de trodde att han fått en allergisk reaktion så innan han blir bättre kommer han bli sämre. Den är ju kul att höra....
Ingen träning för oss ikväll alltså, synd på chansen att ligga plats.
Nu hoppas vi att svullnaden går ner under natten så han slipper se ut som en tecknad hund.
Danne och Gibson är på Allmänlydnadsutbildning. Ska bli kul att höra vad de gjort och hur det gått.
Kram

2 kommentarer:

Anette sa...

Men fy så Rudolf ser ut.Hoppas att det lägger sig .Känns kostigt att de inte bad er komma in med honom.Själv hade jag nog blivit hysterisk.
Kram Anette

Ann-Kristiina sa...

Stackars lilla Rudolf! =o(