torsdag 15 oktober 2009

Träningstävling

Igår kväll var det träningstävling på klubben. Jag och Rudolf var anmälda till lkl 2. Vi ska ju tälva på riktigt den 25 och det är alltid bra med genrep. Platsliggning: 5. På platsliggningen pep han men låg tydligen hela tiden ända tills TL gick för att säga att tiden var ute. Då satte han sig upp. Det känns ändå som ett framsteg att han inte reser sig så fort jag går. Fritt följ: 9. Där tappade han i någon sväng. Läggande: 9. DK. Där måste jag kolla eftersom jag inte är medveten om att det var DK?? Ink m ställande: 7. Långt ställande. Det här kan han mycket bättre så det blir att träna lite mer. Rutan: 8. Går snett in och DK. Redan när vi kom in på plan och ställde upp för fria följet hade han spanat in rutan. Tyvärr har han en tendens att gå in långt till vänster och sedan vända upp ännu mer åt vänster. Igår när han vänt sig stod han med 2 tassar i så det blev ett DK. Får träna det mycket nästa vecka. Apportering: 0. Här tjuvade han men han satt kvar ända tills apportbocken hade landat så det är ju ett framsteg. I övrigt hade han ganska bra fart så det hade nog gett betyget 8,5-9. Öva öva. Hopp: 6. Uthoppet var väldigt snyggt men han satte sig aldrig utan hoppade tillbaks nästan direkt. De senaste månaderna har vi inte tränat hopp alls utan det är sista veckan jag provat det ett par gånger så med lite mer träning ska det inte vara något problem att få till en 9 eller 10. Fjärr: 9,5. Jag har inte så mycket att säga om detta. Han kan det väldigt bra så jag hoppas att det kan bli lite bättre på tävlingen. Helhet: 9. Känns bra. Det verkar som att Rudolf orkar lite mer nu. Förut har han inte orkat med till slutet utan slutat lyssna på ex fjärren. Om vi tränar bra den här veckan med samtliga moment kanske det kan gå vägen med lite tur. Totalpoängen igår blev 134 vilket är mycket bättre än vad vi tidigare fått. Gibson fick ligga i bilen (föutom rastningarna) så han blir nog VÄLDIGT glad när husse kommer hem idag. Tiffy fick föja med in i stugan en sväng och hon charmar ju de flesta. Kram från oss

1 kommentar:

carina sa...

Hej!

Kul att det går bra med lilla tjejen.
Det är bara att höra av er om ni är i närheten av Örebro.

Trevlig helg Carina & Jippo