måndag 26 oktober 2009

Ny bottenplacering

Jaha, igår var det dags för tävling igen. Senaste veckan är det två hundar som kommit fram till Rudolf på platsliggningen. Det var väl inte den bästa uppladdningen för oss. Vi drog startnummer 3 och förberädde oss för platsliggningen. När jag kopplat loss och tävlingsledaren sa "lägg ner hundarna" då sprang Rudolf till dommaren så där var den platsliggningen slut för vår del. Själva lydnaden gick inte heller bra. Rudolf var väldigt ofokuserad redan från start och var inte alls med i linförigheten som han brukar. Det är bara att inse att vi har inte tränat tillräckligt och var inte redo för tävling. Linförighet:8 Rutan: 10 Hopp: 10 Helhet: 8 Resten av momenten nollade vi pga olika anledningar. Nu blir det inga fler tävlingar förrän vi är 150% säkra på att lyckas få till ett 1:a pris. Fram till dess kommer vi börja träna in klass 3:s moment så att det blir lite roligare för både Rudolf och mig. Det blir inte heller någon platsliggningsträning på några veckor så kanske Rudolf glömmer lite. ************************************************************ Ikväll var vi upp på klubben för att träna med spårgruppen. Det slutade med att det var jag och Rudolf som tränade så det blev ett kort pass på klubben ikväll. Vi tränade fritt följ med stegförflyttningar och vändningar, apportering och mycket lek. Jag tror att Rudolf tyckte det var riktigt roligt att träna idag allafall så tyckte jag det. När vi kom hem tränade vi lite fjärrdirigering med stå. Nu ligger han helt utslagen i soffan bredvid mig. Gibson och Tiffy har haft en lugn kväll hemma med husse. Kram från oss alla

2 kommentarer:

Camilla R sa...

Hallo,
Så synd att jag fick lov att komma så sent, jag skjutsade yngsta sonen hem till äldsta sonen, så jag missade er precis. Jag tror det var dig jag vejde för på klubbvägen... Så bra att träningen gick bra iallafall.
Ha det så bra nu! // Kram från Camilla R

Ann-Kristiina sa...

Jag kommer gärna upp nån helg somsagt och tränar-om ni vill!Vill ju gärna se lilla TIffy medan hon är liten också...Jag tar gärna emot tips på hur jag får till den där nedrans rutan!!10p är ju helt sjukt bra gjort!!Tips tack på hur ni gjort!?Just nu verkar det funka bäst med föremål i rutan varannan gång..men vet inte om det känns så säkert....