lördag 24 oktober 2009

Spår, får och annat

Det var nog en allergisk reaktion för svullnaden gick ner på ca ett dygn. Skönt det så att det inte var något värre.
I onsdags var det den sedvanliga onsdagsträningen på klubben men det fanns ingen instruktör så jag hoppade in och tog hand om platsliggning med skott. Det gick ok för mig.
Den "vanliga" platsliggningen var Catharina snäll att hålla i så att jag kunde lägga Rudolf. Tyvärr gick hunden bredvid upp till Rudolf. Rudolf låg kvar ett tag men när den andra hunden ställde sig ovanför satte sig Rudolf upp och sedan kom han till mig. Duktig kille! Efteråt ställde Ellen och Wilma upp på en platsliggning så då gick det jättebra. Tack Ellen!
I dag var det dags att spåra igen. Precis innan vi skulle åka hemifrån märkte vi att vi stängt in katten Simon i förrådet och det luktade bajs därinne. Typiskt. Det var bara att åka och stänga in lukten tills senare.
Jag gick ett ca 300-400 långt spår till Rudolf med köttbullar i och han spårade jättebra i kärnan hela tiden. Vid de båda vinklarna tappade han spåret men hittade det ganska omgående.
Det är verkligen en stor skillnad på spårningen nu mot för några veckor sedan. Då spårade han men var tvungen att kolla allt som hänt på sidorna men nu går han som sagt i kärnan men nosen i hela tiden. Så småningom ska jag lägga färre köttbullar men vi har ju ingen brådska så det får ta den tid det tar.
Gibson hade spårat bra men missat lite. Bla annat plockar han inte upp alla apporter så Danne måste vara mer med så han ser markeringarna.
Idag var det första gången som Åsa var med efter att hon blivit mamma. Det var kul att träffa henne och lilla Norton.
Efter spårningen åkte vi till klubben och tränade igenom lkl 2 inför tävlingen imorgon. Det gick rätt bra men Rudolf var seg. Vi får se hur det går imorgon.
Härefter åkte vi hem till Anette där jag hjälpte henne att klippa klövarna på fåren. Som tack för hjälpen fick jag en jättekul bok med recept på hundgodis/mat. Tack Anette, men du hade inte behövt köpa något. :-)
När vi kom hem var det bara att börja röja i förrådet. Jag tog bort allt från golvet men hittade inget kattbajs. Skumt. Passade på att rensa upp lite där och flytta saker till förrådet ute. Efter att jag städat klart hittade jag bajset. Min duktiga katt hade bajsat i tidningsinsamlingspåsen så det var verkligen ingen fara skedd.
Ikväll ska jag hem till en kompis på en liten avskedsfest. Hon ska åka runt ute i världen i 3,5 måndad, Hongkong, Filippinerna, Australien och Nya Zeeland. Jag är inte alls avundsjuk. Jag hoppas att de passar på att besöka Port Barton på Filippinerna. Dit vill jag verkligen åka igen.
Tiffy hon växer men det ser nog mest alla andra som inte träffar henne varje dag. Nu har hon helt själv lärt sig att gå uppför trappen till övervåningen och hon kan även hoppa upp i sängen själv. Det klarade hon inte för några dagar sedan.
I övrigt går det oftast i maxfart både inne och ute.
Ha en härlig kväll!
Kram

2 kommentarer:

Camilla R sa...

Åh, Tiffy är ju sååå himla gullig! Vilken liten busunge, alltså! // Kram på er från Camilla R och en fortfarande trött Orkan (Jipiiiii!)

Ann-Kristiina sa...

Men hörrni vad fiiin hon är!!!
kram från oss i Öret