lördag 17 oktober 2009

Lyckad spårträning

Kl 9 var det dags att träffa spårgruppen vid Järflotta. Jag kände mig sen men det visade sig att jag var först från vår grupp. Lena och Robban var redan där och väntade på sina sökkompisar men de skulle åka iväg så det skulle inte bli trängsel i skogen. Idag gick jag ett ca 200 m spår till Orkan och Camilla och Camilla gick ett ca 100 m långt till Rudolf. Det blev ett rakt spår med en vinkel, godis i och bara en slutapport med gula favvisbollen som belöning. Medan vi väntade på att spåren skulle läga till sig fikade vi så klart. Då passade jag på att ta ut Tiffy och hon hälsade på alla utan problem. Duktig tjej. När det gått lite över en timme var det dags att spåra. Eftersom han inte spårat så bra precis i början fick han nosa ordentligt på uppsparket. Han satte igång och spårade direkt. Nosen i backen och bra tempo. Enda gångerna han stannade till lite var för att äta upp godiset. Rudolf spårade i kärnan men tappade på ett ställe. Det berodde nog på att jag halkade och därmed blev det stopp i linan. Efter stoppet tog han till höger runt en sten och sedan tillbaka på spåret. Efter det lilla misstaget var han tillbaka i kärnan ända till slutet där vi kampade med bollen. Jag är jättenöjd med hans jobb idag och kommer fortsätta med godis i spåret och bara slutapporten men med längre spår. Idag gick spåren jättebra för alla i gruppen så nu ser vi fram emot nästa vecka. Efter spåret åkte vi hem och fixade lunch till Tiffy och mig för att sedan åka till klubben och träna budföring med Anette och Dido inför deras tävling imorgon. Eftersom vi kom först passade jag på att träna lite hopp med Rudolf. Vi får se senare om han kommer ihåg att han ska sitta innan han hoppar tillbaks. Budföringen gick kanon. Efter en förmiddag i regn, blåst och kyla vi hem och vilade jag och hundarna. Väldigt välförtjänt tycker jag det var. Kram

Inga kommentarer: