lördag 10 oktober 2009

Spårlördag

Lördagsmornar innebär spår tillsammans med spårgruppen. Idag var det vi, A-S, Thomas och Håkan. Jag la ett ca 150m långt spår med en vinkel. I spåret fanns både köttbullar och 3 apporter + slut. Första 10 metrarna slog han lite men sen gick han fint i spårkärnan och åt upp köttbullarna. Första apporten nosade han länge på men plockade inte upp den. Den andra tog han upp och kom in med medan han gick över den tredje. Vinkeln tog han perfekt och spårade fint vidare till slutet. Tyvärr hade jag lagt en köttbullsbit under slutapporten så när köttbullen var uppäten fortsatte han spåra i mina spår istället för att plocka upp apporten. Jag kommer inte göra om det misstaget en gång till. När vi kom hem bytte jag kläder för att ta mig in till den stora staden och träffa en kompis som numer bor i Lidköping. Det var verkligen JÄTTESKOJ att träffa henne och vi kom fram till att vi nog inte träffats på ca 1,5 år. Det är hemskt vad tiden går fort. Killarna och Tiffy hade skött sig bra hemma med husse och Danne hade hunnit med massor av saker. Det kanske är så att jag ska åka bort lite oftare. :-) Rudolfs syster Akela har tävlat lydnadsklass 1 idag och tog ett 1:a pris. STORT GRATTIS till er! Nu väntar ostbågar och hallonsoda. Kram

Inga kommentarer: