söndag 11 oktober 2009

Skogspromenad

På förmiddagen var jag och killarna ute på promenad medan husse var hemma med Tiffy. De hade såklart sovit medan killarna röjde runt i skogen. Det är så otroligt kul att se hur roligt Rudolf tycker det är att springa omkring och det går verkligen i 190 över stockar och stenar. Hoppas haltandet håller sig borta imorgon. Tiffy verkar finna sig mer och mer hemmastadd här och attackerar katterna så fort de går förbi. När de hoppar upp någonstans dit hon inte når blir hon så väldigt arg. Faktiskt blir hon väldigt arg varje gång något inte går hennes väg. ;-)Hon har även börjat få igång Gibson så ibland är det tom han som sätter igång Tiffy. Rudolf blir duktigare och duktigare på att komma ihåg att ligga ner när han busar med Tiffy. Killarna kommer inte få det lätt när hon blir lite större. På eftermiddagen bjöd jag över mig sjäv till Anette och Magnus på fika (jag tog med fikabröd). Jag hade tänkt introducera fåren för Tiffy men regnet öste ner så vi hoppas på bättre väder i veckan och fösöker då istället. Kl. 18 var det platsliggning på klubben och vi hade tur med uppehåll i regnet just då. Idag var det 4 hundar som skulle ligga. Rudolf fick nummer 4 och fick således ingen på sin vänstra sida. Han låg säkert men pep en gång. Anette sade då till honom vilket gjorde honom väldigt paff och sedan var han tyst. Det känns allafall väldigt bra att han legat kvar de senaste gångerna. Det kanske börjar ge med sig. :-) Idag skickar vi ett Grattis till Kerstin, Conny och Chilla som idag fixade ett 1:a pris i lkl 2. GRATTIS! Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram

Inga kommentarer: