tisdag 13 oktober 2009

Tiffys första dag på jobbet

Idag var det dags för Tiffy att följa med till jobbet. Vi åkte bil till Liljeholmen och vidare med t-bana därifrån. På perrongen hälsade hon glatt på alla som gick förbi och någon hälsade även på henne. Hon var väldigt cool och satt och kollade eller låg och vilade tills tåget kom. Väl på tåget blev det lite läskigt så mesta delen av resan pep hon. Ibland stog hon och tittade ut men inte så långa stunder. Efter tågresan var det dags för bussen. Den gick lite bättre men det blev en del pip där också. Under dagen har hon skött sig superbra. Mestadels har hon legat i buren och sovit men självklart har hon träffat alla mina arbetskamrater också. På lunchen var vi på gärdet och jagade löv...allafall gjorde Tiffy det och hade urkul. Resan hem gick mycket bra. På tåget pep hon inte en endaste gång så vi får se hur hon gör nästa gång det är dags. Ja, Gärdet ja. Där är det många som rastar sina hundar och idag kom det några unga tjejer med 4 lösa hundar mot oss. De såg att jag tog upp Tiffy i famnen men kallade ändå inte in hundarna. Det visade sig att inkallningen inte var så bra men med lockande av godis kom de tillbaka. Det var väldigt lugna långsamma hundar så det var verkligen ingen fara men man borde visa mer respekt. Ikväll var vi upp till klubben och körde momenten som inte gick så bra igår. Med lite träning kommer det nog gå finfint. Ska bli kul att se hur träningstävlingen går imorgon. Sov gott!

1 kommentar:

Camilla R sa...

Om jag hade haft denna lilla sötnos på mitt jobb skulle inga av mina kollegor, och än mindre jag själv, kunnat jobba, vi hade nog legat på golvet hela bunten och gullat med trollungen istället. Hi, Hi, Hi

Ha det så bra! // Kram från Camilla R