söndag 4 mars 2012

Jag ligger efter...

...med bloggandet. Ber om ursäkt för det.

Förra lördagen var jag och vallade med Tiffy. Det gick verkligen inte särskilt bra då det var is i hagen, Tiffy var för på och fåren ville inte vara med. Några b ra saker fick vi till alla fall men de var inte många. Bättre lycka nästa gång.

På söndagen var det dags för agilityträning med Tiffy igen och det gick såå bra när jag väl förstod vad jag gjorde för fel. Hoppas vi båda kommer ihåg detta nu (främst jag förstås).

Veckan som gått har vi tränat lite inne bara. Ingångar, lägganden och några steg fritt följ för att få till det på bästa sätt. Linda I var här i onsdags och tog bort Rudolfs stygn och det ser bra ut även om det inte är helt läkt ännu. Trampdynor tar ju tyvärr sin lilla tid har jag förstått.

Igår tog jag en härlig morgonpromenad med Tiffy och Rudolf i det härliga vädret innan jag själv åkte till gymmet för tredje gången den här veckan. Planen därefter var att träna hund hela dagen men ack så jag bedrog mig. Jag kom liksom av mig när Rudolf drog upp trampdynan igen när han var ut och kissade.

Snälla Linda kom hit och kollade, lade om det och hörde sig för med veterinär om vi skulle sy eller inte. Vi kom fram till att det nu får självläka så det är bara att börja om från början igen. Idag blir det till att köpa massor med lindningsgrejer. Roligare saker kunde man ju köpa.

Igår tog vi lite kort på Saga och Tiffy som kommer upp här senare under dagen.

Idag väntar agilityträning för Tiffy som jag hoppas går minst lika bra som förra veckan. Träningsgruppen ska visst spåra och jag är lite ledsen för att jag inte kan vara med men jag hoppas att det går bra för dem.

Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Usch, så tråkigt med att tassen gick upp igen! Mycket jobbigt att hålla på med bandage etc. Hoppas det läker fort nu, så du kan vara med och spåra snart. / Kram från Camilla R