lördag 17 mars 2012

Spår och lite annat

Till dagens spårträff kom jag, Åsa F, Åsa K och Sandra så det var inga problem att hitta spår till de hundar som skulle spåra (6 st). Ingen skulle ha längre spår än 300  meter heller så det gjorde det hela ännu lättare.

Vi bytte bytte spår med varandra och medan de la till sig passade vi på att köra uppletande. När jag skickade Tiffy hade hon alldeles för mycket spring i benen men när hon sprungit av sig det värsta skötte hon sig riktigt bra och kom in med två föremål. Då jag var nöjd med det avslutade jag där. JA ni läste rätt, jag slutade när det gick som bäst. :-)

Tiffys spår var ca 200 meter lång och gick till en början riktigt dåligt. Detta berodde troligtvis på att en annan hund från klubben precis hade gått det spåret som den haft liggande där. Jag tog med henne förbi det spåret och efter det spårade hon rätt bra. Vi har inte alls spårat så mycket så jag är jättenöjd med henne.

Rudolf fick ett rakt spår på ca 150 meter och med en jättekamp i slutet. Det gick väldigt bra och jag tror han var i spårkärnan mest hela tiden. Det var på ett ställe i början som han gick av men när han kom på igen så var han fokuserad på spåret och det gick i en hög fart.

När alla var nöjda åkte vi hem och åt lunch för att sedan vila lite. Efter vilan dammsög och skurade jag golven innan vi gick ut på en eftermiddagspromenad. Efter promenaden blev det lite hårvård på hundarna och när jag som bäst står och kammar Rudolf ser han en katt och springer självklart dit. När jag ropade tillbaks honom såg jag att han haltade och såklart hade tassen börjat blöda igen. Dock inte så mycket så jag hoppas att såret inte gick upp så mycket.

Danne har varit i Strängnäs hela dagen på M3 utbildning och såklart hade han med sig Gibson och Saga. Imorgon ska de dit igen och då ska Saga få spåra för första gången. Ska bli kul att höra hur det gått för jag tror att hon har en riktigt bra spårnos.

Jag och Tiffy har agilityträning mellan 9-12 så vi får se vad som händer efter det. Förhoppningsvis hittar jag något bra ställe att lägga några hårda spår till Rudolf.

/Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Ser ut som ni har haft en härlig helg. Saknar lite bilder bara.Ha en bra arbetsvecka.
Kram Anette