söndag 4 mars 2012

Söndag och foton från igår

På agilityträningen idag byggde vi en klass 1 hoppbana där det var någon liten klurighet. Det gick väldigt bra (och fort) och det var så kul att köra på en bana som faktiskt är ungefär som de vi kommer tävla på.

Efter träningen åkte jag direkt till Apoteket för att köpa på mig lite grejer till Rudolfs tass. När vi ändå var inne i "stan" passade jag på att promenera lite där. Det hör verkligen inte till vanligheterna så varken jag eller hundarna är vana vid det.

Vi fick några hundmöten och fler människomöten och jag tycker det gick över förväntan. När vi mötte en annan hund gick jag över vägen och Rudolf gick runt mig och såg till att jag gick emellan honom och den andra hunden. Tiffy skällde och drog i kopplet och detta enbart för att jag inte vågade ryta i med ett NEJ direkt. När jag väl gjorde det slutade hon direkt med dumheterna och gick fint bredvid mig även om svansen var väldigt hög. Med lite mer träning i Nynäs kommer det bli finfint så småning om.

Efter promenaden åkte vi hem till Danne, Gibson och Saga som tillbringat förmiddagen på skjutbanan. Vad Danne kan se så bryr sig Saga inte alls om skotten så det känns ju skönt.

När jag ätit lunch åkte jag till gymmet och tränade. Det blev alltså fyra pass den här veckan. Nu måste jag börja planera mina träningar eftersom att även hundträningssäsongen ute tar vid på riktigt nu när snön försvinner. Ska även försöka ta mig i kragen och börja jogga, både för min och hundarnas del.

Efter gymmet åkte jag hem och var hundvakt medan Danne städade sin bil och jag gjorde både ungspotatis och äppelmos. Vilken GOD äppelmos det blev. Ska alltid använda dessa äpplen i fortsättningen.

På kvällen kom Linda över och tittade till Rudolfs tass och det såg verkligen jättefint ut. Det är mycket som måste läka så nu blir det bandage tills allt är helt läkt.

Imorgon åker Danne, Gibson och Saga på norrlandstripp så det blir lugnt och skönt här hemma i några dagar.

Nedan kommer de utolvade bilderna.

Vi börjar med Saga.

Danne och Saga kommer överrens om hur de ska träna.















VA? Pratar du med mig?














Jag kommer, jag kommer!!!

















Också Tiffy




Jag är beredd! Ropa då!!


Japp nu är jag på väg,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kommer nu, Tjoho!!
















Ha en trevlig vecka!


Kram



1 kommentar:

Camilla R sa...

Häftiga fartiga bilder! / Kram från Camilla R