söndag 25 mars 2012

Spår mm

Så var det då söndag igen och här kommer en liten sammanställning från gårdagen.

Spårgruppen samlades kl. 9 och dagen till ära saknades endast fyra medlemmar så det var sju spår som skulle läggas. Camilla la ett ganska rakt spår till Rudolf som var ca 200 meter. Däri var två föremål och en slutapport med stor kamptrasa efter några meter. Spåret fick ligga ca 30 minuter innan vi gav oss iväg. Han spårade bra fram till första föremålet och kom in med det. När vi ska vidare därifrån börjar han vimsa (vet inte om han gör det med flit eller inte hittar rätt spår) men ganska snart kommer han in på spåret och då tuffar han på med bra fart fram till nästa föremål. Fortsättningen härifrån var inga problem utan gick väldigt bra ända till slutet då han kom in även med slutapporten och sedan kamptrasan. Nu fortsätter jag med dessa raka spår ett tag så får vi se om det är någon mening att anmäla sig till tävlingen som klubben har i början på maj.

Tiffy tog jag med till uppletande rutan som vallats och skickade henne. Hon sprang som besatt och stannade endast till vid ett ställe men kom inte in med något föremål så då avbröt jag där. Det visade sig dock att där hon stannat låg ett föremål. Vi tränar vidare på uppletande och borde nog byta grejer med någon snart. Budföring blev det också och det gick mycket bättre.

När vi var så många hundar passade vi på att lägga en platsliggning också. När vi lagt ner hundarna satte sig Tiffy upp (när jag hunnit ca 5 meter) så jag gick tillbaks och lade ned henne och sen låg hon så fint (förutom två förargliga krypsteg, som för övrigt var väldigt fina) i tre minuter. (Lånat fotot från Camilla)



Efter några timmar i skogen med härligt väder och mysiga människor begav vi oss hemåt eftersom att Danne, Saga och Gibson skulle iväg på jakt.

På eftermiddagen åkte jag upp till klubben och trodde att jag skulle bli ensam där men det var några som tränade där. Rudolf och jag tränade massor av linförighet och det gick framåt. Vi tränade även lite plasliggning och då att hålla hakan i marken hela tiden och det gick ganska bra trots att det var en hund som sprang omkring på planen. Väldigt bra störning!

Tiffy och jag tränade lite linförighet och sedan blev det lite agility som gick helt ok.

Efter träningen bar det av till ica för att handla och när jag kom hem blev jag bjuden på jättegoda hamburgare hos Linda och Anders också fick jag gosa med valparna lite. TACK!

Kvällen tillbringades i soffan med massor av hundmys.

/Monica

Inga kommentarer: