onsdag 7 mars 2012

Träning hemma

Igår var det tävlingsmöte på klubben, bla annat för att planera årets tävlingar. Det var kul att så många kom. Jag satte upp mig som TS på första tävlingen och när jag gjort det insåg jag att jag då tänkt tävla agility. Jaja, jag får tävla på en annan tävling istället.

Både innan och efter mötet blev det klickerträning med hundarna där vi fortsatte med ingångar och ff för Rudolf och samma för Tiffy. Efter ett tag blev Rudolf så övertaggad så att jag var tvungen att sluta ett tag. Hmmm...jag undrar hur jag ska komma förbi detta men det kanske går bättre med långa pass ute.

För Tiffy gick det lite bättre och som slut tog jag fram pallen och körde lite palltränäing med båda hundarna. Tiffy fattade ju det där väligt fort(när vi gjorde det första gången) och har inte glömt medan sötnosen Rudolf istället för att ställa sig fot krånglade sig upp på pallen och satte sig fot där istället.

Imorse hann jag också med lite klickerträning innan vi åkte till dagis. Bäst att passa på medan det är lugnt här hemma för ikväll kommer Saga, Danne och Gibson hem så då blir det väl full fart igen.

Kram

Inga kommentarer: