måndag 5 mars 2012

Kvällen blev inte som det var tänkt

När jag hämtat hundarna på dagis idag tog vi en tur i närmsta skogen hemma och jisses vilka yrhättor till hundar. Rudolf gick konstant med nosen i backen. Tänk om han skulle göra det när vi tränar spår också för då skulle det gå såååå bra. Förhoppningsvis får han ett spår nästa helg och då ska jag belöna pinnarna så att de blir högsta vinsten. Detta för att se om han får mer fokus på spåret då. Pinnträningen börjar jag nog med redan i veckan så att han kanske vet vad som gäller när han hittar den första pinnen i spåret.

Själv skulle jag ha tränat step up idag men passet var inställt så istället för att åka och träna gjorde jag lite eftersläpande saker som att skriva protokoll. Inget ont som inte har något gott med sig.

Här hemma är det så lugnt och skönt när det bara är vi. Ingen liten vild Saga som far omkring som en virvelvind och attackerar.

Nu har jag precis klickertränat lite. Rudolf har ju börjat sätta sig snett så det har jag börjat jobba med. Han har aldrig tidigare gjort det så den träningen har uteblivit vilket nu visar sig. Jag hoppas såklart att han snabbt kommer ihåg. Gick även några steg ff då han också tenderar att gå något för långt fram. Hoppas att även detta löser sig när vi kommer igång ordentligt med träningen.

Tiffy fick träna ungefär samma saker men även läggande och ställande under gång. Får se när vi får till någon tävlingsstart för henne. Platsliggning är något jag måste träna med henne. Hon får alltid ligga en massa på agilityträningarna men det är ju inga hundar på rad då och jag står inte och glor på henne. Hoppas att det snart är dags för onsdagsträningarna på klubben.

Rudolf hade jag tänkt tävla med i april men vi får nog skjuta på det eftersom hans tass måste läka ordenligt innan vi kan börja träna vissa av sakerna (tex kryp). Under tiden fortsätter vi med små steg här hemma och hoppas att det lönar sig i längden. Även han behöver såklart platsliggning.

Imorgon är det tävlingsmöte på klubben så jag måste kolla när jag kan hjälpa till. Kolla du också för det finns alltid saker att göra!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp.
Då ses vi på klubben för ja skall oxå dit.
Kram Anette