söndag 26 april 2009

Tråkig söndag för Rudolf

Den här dagen har inte varit den roligaste i Rudolfs liv men säkert inte den tråkigaste heller iofs... På klubben har det varit spårtävling idag och jag var sekreterare. Kl. 06.25 var jag på klubben imorse för att förbereda och senare ta emot 9 ekipage (8 av dem från Nynäs). Efter avprickning och lottning åkte de iväg ut i spårskogarna. Jag passade på att rasta killarna (Danne var tävlingsledare) innan de kom tillbaks. Rudolf fick springa lös och kommer in till mig väldigt bra när jag ropar in honom. Efter tävlingsslut och massa timmar i bilen tog jag ut Rudolf och körde igenom momenten i klass 1 några gånger. Började lära in apellens hopp istället för det vanliga. Han ville inte hoppa ut men efter att jag pillat i gräset lite på andra sidan hindret hoppade han ut galant och sätter sig på sitt. Mattes duktiga kille. Provade även på hopphindret vi har hemma och kan man tänka sig att det gick bra även här. Tror inte att hoppet blir det svåra momentet att träna in inför appelltävlingen. Nu måste jag lägga krut på framförgåendet, apporteringen och hoppet samt att bibehålla kontakten under hela lydnadsdelen. Jag måste även börja spåra med honom fler gånger varje vecka så att han blir säker på spåret. Även om Rudolf inte fått göra så mycket idag har han allafall fått många intryck för det är en himla trött kille som ligger på golvet och sover. Slut för nu! M & R

Inga kommentarer: