måndag 13 april 2009

Aktiv måndag

Klockan 9 träffades spårgruppen på klubben för att köra lite uppletande med efterföljande lydnad.
Eftersom jag inte tränat något uppletande sedan senast vi gjorde det i spårgruppen fick Rudolf se när Åsa gick ut och lade föremålet. Vi lade det allra längt ut i korridoren. Rudolf for iväg med väldigt bra fart men ville inte springa ut hela vägen så jag fick gå ut en bit. Efter ett tag sprang han hela vägen ut och hämtade in föremålet.
Jag måste verkligen träna detta lite oftare. Det tar verkligen ingen tid alls att valla en korridor och lägga ut ett föremål eller fler. Skäms på mig!
När alla kört gick vi till klubben och fikade lite innan vi tränade lydnad var för sig. Idag gick Rudolf en riktigt bra linförighet så jag hoppas det kan hålla i sig ett tag till.
Vid 12-tiden åkte vi därifrån för att återigen vara på klubben kl 13. Jag hade stämt träff med Tage för att träna lite platsliggning.
Även idag var det hundar på agilityplanen så det blev rejält med störning. Rudolf fick ligga mellan Kajsa och Nancy. Han har tidigare haft väldigt focus på mig men är nu mer intresserad av sådant som händer runt omkring. Jag ska ge honom i uppgift att ligga med hakan i marken så kanske han kopplar bort det andra som händer.
Tack alla ni som hjälpt oss idag. Ni är guld värda!
Kram
Monica & en trött Rudolf

Inga kommentarer: