tisdag 7 april 2009

Nu tar vi nya tag

Jag vill börja med att tacka för alla grattis och peppning vi fått efter vår tävlingsdebut. Det värmer verkligen. Jag vill oxå passa på att gratulera Rudolfs mamma Lily och hennes matte Angelica till sin tävlingsdebut. Nu är det bara att ta nya tag inför nästa tävling så efter en vilodag var det dags att köra igång igen. Idag hade kursgruppen tisdagsträning. Jag och Rufolf tränade lite linförighet och idag gick han mycket bättre, mer fokuserad och inte så långt fram. Läggandet ska jag försöka få till lite snabbare och hoppas det går vägen. När han var liten slängde han sig verkligen ner så det ska gå. Vi får se vem som är mest envis. :-) Vi passade även på att träna på rutan. Den har vi ju i läxa till nästa kursgång så det gäller att ligga i. Vi avslutade med en gemensam platsliggning. Idag var han fokuserad på mig men ställde sig upp vid ett par tillfällen. Jag undrar varför han gör det för han verkar inte otrygg??? Jag ska prova med att inte gå lika långt ifrån honom nästa gång för att se om det hjälper. Imorgon är det allmän träning på klubben så jag hoppas vi får en ny chans då. Kram på er alla! M & R

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis så jätte mycke till andra priset =). Lilly och jag har tränat på, försöker låna alla tänkbara apporter och hon tar dem utan problem. Så de var nog mattes fel på tävlingen =)
Lycka till nästa gång och tack så mycke, kramar mamma Lilly och Angelica

Linda,Olle,Minus sa...

Glad Påsk önskar vi!