söndag 19 april 2009

Städdag, uppletande och lydnad

Städdagen på klubben var verkligen lyckad. Vi var ca 20 personer som hjälptes åt att röja både inne och ute. Nu är löven i skogen, elstängslet syns bra, hopphindren målade, stugan och förrådet är städat och kanterna runt plan är röjda. Till lunch grillade vi korv. Det kan knappast bli bättre. Jo, förresten vi fick ju träffa lilla Orkan (http://www.hjortarna.dinstudio.se/). Tack alla för en trevlig dag på klubben. När vi städat klart tog jag med Rudolf till uppletande rutan. Jag gick längst ut och lade ett föremål. Rudolf sprang ut och hittade det direkt men ville inte komma ända in med det så jag visade ett till och då kom han direkt. Satte honom och gick ut en gång till och den här gången kom han in och satte sig fot. Det kommer nog gå bra om jag börjar träna det lite oftare. Efter uppletandet gick vi tillbaka till klubben och körde igenom lydnadsklass 1 (utom hoppet). Det gick ok. Det känns som att alla moment sitter sen finns det såklart saker att finslipa. Efter en dag på klubben är både jag och killarna trötta så det blir en slapp kväll. Vi önskar er en bra vecka. Kram

Inga kommentarer: