måndag 27 april 2009

För första kvällen...

...på evigheter (känns det som) har vi inget måste. Det resulterade i en god wok till middag, en tur med Rudolf och cykeln och platsliggningsträning. Cykelturen gick ok. Jag värmde upp honom först och gled sedan medan han drog. Efter halva vägen kom det en boxer tik och jag fick ytterligare en gång bekräftat att han inge gillar den rasen. Ner de hade passerat fortsatte vi turen hem. Det går allafall bättre och bättre för varje gång men det är långt kvar innan jag kan cykla på riktigt. Efter cykelturen passade jag på att börja träna platsliggning med extern belöning. Efter ett par gånger fattade Rudolf galoppen och låg snällt kvar med hakan i backen i väntan på belöningen. Imorgon är det tävlingslydnadskurs och vi brukar ju alltid träna platsliggning då så vi får se om jag testar det då också. Nu är det snart dags för sömn. Sov gott! Kram M & R

Inga kommentarer: