söndag 12 april 2009

Påskafton utan ägg

Påskaftonen började med att jag fick städryck och började röja i sovrummet. Det är bäst att städa så mycket som möjligt när lusten faller på för det är inte ofta. Vi hade stämmt träff på klubben kl 10 så vid 9 var jag tvungen att sluta. Vi skulle träffa Marie och anna för att köra igenom lydnads ettan. Danne var snäll och ställde upp som tävlingsledare. Vi började med platsliggning där den enda riktigt säkra hunden var Gibson. Först ut var Marie och Mini. Mini var lite ofokucerad under linförigheten men gjorde alla moment ok så poäng på allt ska det nog bli. Det enda målet Marie har är att slå en annan bouvier som fått ihop hela 6 poäng. Det är jag övertygad över att de fixar. Nu var det vår tur och jag tycker det gick ok. På linförigheten var han ofoukserad men efter att jag sagt till honom gick han väldigt bra. Efter det införskaffade vi vårblommor och fästinghalsband. Resten av eftermiddagen planterade vi blommor och fixade lite i trädgården. Till middag grillade vi korv och hamburgare tillsammans med Jimmy och Helene. M & R

Inga kommentarer: