lördag 25 april 2009

Cykeltur nr 3

Dagen började med att jag tog med mig Rudolf och cykeln ut. Det här är tredje gången vi tre går ut tillsammans. Idag gick vi upp till nynäsvägen så Rudolf fick göra ifrån sig och värma upp lite. På vägen tillbaks rullade jag hela vägen med tre stopp. Med andra ord går det framåt men det är fortfarande lång väg kvar. Som det är nu travar han på men drar en del och vill inte vara bredvid cykeln. Senare på förmiddagen fick killarna leta små små små små bitar köttbulle och busa så att de skulle vara trötta när jag åkte in till Nynäs. När jag kom hem passade jag på att äta lunch och baka några kakor som ska med till klubben imorgon. Just efter 13 åkte jag och Rudolf hem till Anette för att träna på hennes appellplan. Hon ropade igenom en lydnads 1 och det gick bra trots störning av ett gäng får och massor med fårbajs. Efter det gick vi ner till havet och Rudolf fick simma. Det var hans premiärsim för året om man bortser från turen i ån. Simning är den bästa träningen för hans framdel så det ska bli mycket simma av i sommar. Som tur är verkar han tycka det är jätteskoj. Vid 16 hade jag stämt träff med Pia på klubben för att förbereda inför spårtävlingen imorgon där vi ska vara tävlingssekreterare. Nu blir det chips i soffan. /M

1 kommentar:

Linda,Olle,Minus sa...

Vad synd på tävlingen. Undra vad han hade i tankarna då?!
Jag måste ju bygga ryggmuskler på Minus och vet sa åt mig att cykla 2 ggr i veckan. Jag har ju dock ingen cykel så jag får springa istället ;) Jag funderar på att skita i att köpa en cykel och bara springa. Måste ju ha kondis i agilityn och nu har jag ju inget val, Minus måste bli starkare i ryggen. Två flugor i en smäll ;) Sen blir det förstås simträning massor i poolen så fort vi fått den ren :) Ha de gott!