söndag 1 mars 2009

Helgen

Så har den här helgen gått och som vanligt alldeles för fort men med ett helt fantastiskt väder. I lördags morse var det Ridhus träning igen men dörren hade fryst fast så vi åkte till klubben och tränade istället. Jag körde några framförgåenden med Rudolf och det gick sådär. Det är verkligen bara att nöta så kanske det funkar så småning om. Tränade även lite linförighet och budföring. Åsa stod som mottagare och första gången han sprang gjorde han en riktigt häftig ingång. Ca en meter från Åsa hoppar han, vänder sig i luften och landar i perfekt fotposition. Den skulle man verkligen haft på video. Han verkar förstå marsch men på vägen tillbaka till mig kom han på att han fick jättegod korv av Åsa och som tur är har inte mottagaren godis på en tävling. :-) Efter träningen gick vi på prommenad och både Gibson och Rudolf fick leka med Polka. Killarna tyckte det var roligt och jag tror Polka också hade skoj. På kvällen var Anette och Magnus här på middag. Vi bjöd på fetaost i folie, Tjälknöl med vitlökspotatis och pepparsås och som avslutning Creme Brulee. TACK för en trevlig kväll! Idag har jag inte känt mig så bra (småsjuk) så tyvärr har det bara blivit ett par prommenader med Rudolf. En sån här dag skulle man ju egentligen varit ute på låååååååååång prommenad men jag har inte orkat. Jag hoppas att jag mår bättre efter en god natts sömn. Ta hand om er! /Monica & Rudolf

Inga kommentarer: