onsdag 25 mars 2009

Lydnadsklass 1 och våfflor

Ikväll hade vi bestämt träff med Anette på klubben. Hon hade gått med på att agera tävlingsledare och ropa klass 1 åt oss. Jimmy stod med på plan som extra störning samt att Helene gick omkring med Quest utanför planen. Linförigheten har han börjat gå lite för långt fram så den får vi träna massor på till veckan. Det märks främst i vänstersvängarna där jag har svårt att komma runt. Läggandet är bra, likaså inkallningen. Han använder inte mig som stoppkloss längre men kommer åt mig ibland. Ställandet har blivit något sämre men det är fortfarande bra. Apporteringen borde vi också träna lite mer på men hoppet sitter som en smäck. Idag fick han inget godis mellan momenten utan bara glada tillrop och någon klapp. Han brydde sig inte alls om tävlingsledaren (utom på ställandet då han började sätta sig). Om vi inte gör det sämre på tävling borde vi ha ett första pris men man vet aldrig vad som kan hända. Efter träningen bjöd vi med Anette hem på våfflor. Jag passade på att köpa våffelsmet med tillbehör på lunchen. När vi kom hem började jag göra smeten och när jag ska ta ner våffeljärnet så känner jag på mig att vi har slängt det. Danne som var väldigt våffelsugen slänger sig i bilen för att åka och införskaffa ett på Ica. Den tanken var god men det var säkert många andra som haft samma tanke tidigare idag för det fanns inga varken på Ica eller Willys. Vad gör man då? Med färdig smet och färdigvispad grädde stekte jag pannkaka istället. Det blev en lite annorlunda smak. Det smakade lite våffligt men kändes som pannkakor. Till nästa gång vi är sugna på våfflor ska jag allafall se till att vi har ett våffeljärn. Nu är det sängdags innan jag somnar. Kram

1 kommentar:

Carina & Deedee sa...

Vad ni är flitiga med träningen. Här jobbar vi för fullt med att miljöträna lilla Chilla. Jag tänker åka en sväng till "Lilla Stockholm" det är så nära och så ska jag passa på att shoppa lite hundgrejjer. Vi kommer och hejar på er i Aussieringen.
/C&D