torsdag 26 februari 2009

Ridhusträning och träning hemma

Igår var vi till ridhuset i Sorunda och tränade. Det var vi och fem till så det var bra med störning. Mitt mål med träningen var att få Rudolf att ligga kvar på platsliggningen. Han skötte sig jättebra med tanke på all den störning. Hundar som skällde, sprang och busade. Mestadels låg han still men ett par gånger reste han på sig men gick inte ifrån sin plats.
Jag känner mig nästan lite nojjig när det gäller det eftersom Gibson alltid gått upp för att leka med andra hundar. Rudolf verkar dock inte alls intresserad av det utan han vill till mig, vilket är jätteskönt.
Förutom platsen tränade vi lite linförighet och "inte äta hästbajs". Det senare gick faktiskt bättre än linförigheten idag.
Ikväll har vi tränat "rutan" hemma i trädgården och så har jag börjat på apporteringen för apellen, dvs. att jag kastar iväg apporten. Rutan gick sådär. Han går oftast in i rutan och då menar jag GÅR och så äter han snö. Apporteringen gick helt ok. Han springer ut och greppar och då berömmer jag honom massor och backar så att han springer tillbaka till mig. Det ska nog inte vara några problem att ha ett bra moment klart tills i maj.
Vi avslutade med ingångar. Rudofl har en dum vana att använda mig som stoppkloss vid inkallningen. Det måste jag få bort. Det kommer annars bli ett väldigt onödigt avdrag.
Ett par bilder:
Avslutningsvis kommer den utlovade bilden på de goda semlorna.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jääääklar vad fluffig hon har blivit!!!! =oD

kramar//Ann-Kristiina,Strumpan o Nisse