fredag 13 mars 2009

Onsdag - fredag

Andra delen av veckan har vi mestadels tränat lite hemma. I onsdags blev det ingångar och lite fritt följ samt en platsliggning på 8 minuter. Det är verkligen svårt att få han att inte stöta i mitt ben när han kommer med fart men det är allafall mycket bättre nu. I torsdags var det möte på klubben så vi passade på att träna lite. Det gick inte särskilt bra då den nykomna snön var väldigt god.... Vi fick allafall till några bra hopp. Började också träna in hopp sitt hopp. Det gick sådär men han hoppade allafall ut från mig så det ger sig nog. Ikväll på prommenaden fick han vara lös hela tiden och det gick bra. Vid ett tillfälle fastnade han på en fläck så då passade jag på att gömma mig. När han märkte att matte försvunnit såg man hur fundersam han blev och verkligen funderade över var han skulle börja leta. Jag fick lov att hjälpa honom på traven med att ropa lite lågt och då blev det fart på benen. Han blev överlycklig när han kom fram och höll bättre koll på mig under resten av promenaden. När vi kom in tränade vi lite fritt följ med vändningar, fjärr, inkallning och platsliggning. Idag gick det riktigt bra. Imorgon och på söndag är det dags för massagekurs. Rapport kommer om det. Ha en trevlig helg! Kram Monica och Rudolf

Inga kommentarer: