tisdag 17 mars 2009

Röntgen och kurs start

Igår var det så dags att röntga Rudolf. Allt gick bra. Jag hade bett om att de skulle jämföra bilderna på armbågarna mot de vi tog före operationen men tyvärr fanns det ingen veterinär på plats som kunde kolla på dem direkt utan jag får vänta några dagar på svar. När Rudolf vaknat till liv åkte vi till jobbet. Jag visste var vi var men jag är rätt säker på att inte Rudolf hade koll på läget. Stackarn visste inte vad han skulle göra så oftast stod han bara och såg olycklig ut. Han var inte sig själv på hela kvällen men en god natts sömn gjorde susen. ****************************************************************** Idag var det start på tävlingslydnadskursen. Det är Annica Aller som håller den och idag delade vi upp fria följet i mikrodelar. Det går verkligen att dela upp momentet hur mycket som helst. Vi fick idag träna på; *sitta vid sidan och titta på mig *första steget med bibehållen kontakt *tre steg med bibehållen kontakt *tre steg med halt Rudolf var jätteduktig och gjorde knappt något fel alls. Duktiga lilla killen. Vi avslutade med en kort platsliggning för samtliga 10 ekipage. Rudolf låg väldigt bra idag. Jag gick ca 2 meter från honom och jag belönade några gånger. Jag tror att det gick bra för samtliga men är inte helt säker eftersom jag bara hade ögon för Rudolf. Till nästa vecka har vi fått de delarna vi gjorde på fria följet idag. Nu är det dags att sova. Rudolf sover redan. Kram M

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas röntgenbilderna är fina nu! Kommer jag på ett bra galleri hojtar jag till. Just nu är det torka på fantasin ;)
Ha en underbar helg!