onsdag 4 mars 2009

Onsdagsträning

Ikväll var det dags för ridhusträning igen. På schemat stod framför allt ingångar och platsliggning. Det var ca 8 hundar med förare där idag så störningen var bra. Jag började med lite linförighet för att se hur taggad han var och som vanligt var han het men kände doften (och ibland smaken) av häst bajs. Usch! Gick över till ingångar där jag bara gick ett par steg ifrån honom. Det gick kalasbra så jag utökade avståndet med några steg. Även det gick väldigt bra. Dock satte han sig lite snett men eftersom jag med den här träningen ville få bort att han använder mig som stoppkloss så gjorde det inget. Emellanåt fick han ligga ner och titta på de andra hundarna. Det var väldigt bra träning för honom att se andra hundar leka mm medan han låg stilla. Han skötte sig jättebra. Ett par gånger blev frestelsen för stor och då var han på väg att resa sig upp men jag var snabb och sa till honom direkt. Vi avslutade med några längre inkallningar och ingångarna var bra. Provade även inkallning med både stå och ligg och även det gick ganska bra. Imorgon blir det nog lite träning här hemma bara. Jag måste ju börja träna "rutan" mer konsekvent för förhoppningsvis är det dags för klass 2 snart. :-) Kram från oss M & R

Inga kommentarer: