söndag 8 mars 2009

Träningssöndag

Idag var det dags för spårgruppen att träna igen. Vi skulle ses klockan 9 på klubben för att köra uppletande. Eftersom vi är morgonpigga så lade jag ett spår till Rudolf innan. Det blev ett regelrätt apellspår. Han var väldigt ofokuserad till en början vilket visade sig bero på att han var bajsnödig. Efter bajsstunden kopplade han på nosen och hittade genast första apporten och kom in med den. Han tog första vinkeln rätt bra men sträckan efter var bara is samt att några gäss flög precis ovanför oss och distraherade. Ingen apport där men han hittade slutapporten allafall. Sedan var det dags att åka till klubben. Vi började med en platsliggning där Rudolf fick ligga mellan Kayo och Quenya och såg nästan lite rädd ut. Tyvärr ställde han sig upp en gång och var på väg några gånger till. Jag vet inte varför han gör det nu för han har aldrig gjort det förut. Jag får börja om lite från början och inte lämna honom så långt. Skam den som ger sig. Nu var det dags för uppletande. Vi började med att valla en korridor så att Quling och Rudolf skulle få det lite lättare. Vi lade ut två föremål och Rudolf fick börja. När jag ger kommandot "leta" springer han ut bra och använder nosen. Idag tog det väldigt lång tid innan han hittade det första föremålet men kom direkt in med det. Det andra föremålet hittade han nästan på en gång och kom direkt in med det också. Förra gången vi körde uppletande ville han inte komma in med dem så jag var orolig att han skulle göra likadant den här gången. Jag måste verkligen köra uppletande mycket oftare. Rudolf verkar tycka det är jätteskoj. Efter Rudolf var det Qulings tur och som alltid går det i 190 när han är i farten. Även Kayo och Polka skötte sig utmärkt. Quenya fick istället leka med föremålen så att hennes intresse ökas. Efter dessa 2,5 timmar åkte vi hem och Rudolf var trött. Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt och haft det skönt. Ha en fortsatt bra söndagskväll! /M & R

Inga kommentarer: