tisdag 24 mars 2009

Tävlingskurs och röntgenresultat

Ikväll var det andra gången på tävlingslydnads kursen. Idag gick vi igenom svängar, både vänster, höger och helt om. Rudolf kan ju samtliga ganska bra men när vi ska lägga på raksträcka och sedan svänga vänster får jag inte till det som jag vill. Kom idag fram till att det är för att Rudolf går för långt fram. Det blir till att ta ett steg i taget och se till att han håller sig i rätt position för att svänga. Högersväng och helt om brukar vara ganska bra. Vi fick oxå fylla i vilka tre moment vi vill ha extra hjälp med. Jag valde "rutan", vittring och framförgående. Jag har ju börjat både på "rutan "och framförgåendet men har ingen vidare aning om hur jag ska bära mig åt med vittringen. När det gäller framförgåendet är det bara att nöta, nöta och nöta men jag kom inte på en tredje sak att skriva. De som valt "rutan" som moment fick en genomgång och chans att träna den lite. Vi lade godis dit vi ville att hunden skulle springa. I vårt fall genom hela rutan och ca en meter bakom. Det gick jättebra men det är klart...det fanns ju godis där. I läxa tills nästa gång (slutet av april) har vi linförighet (några steg + halt), svängar och "rutan". Förhoppningsvis kan vi alla saker riktigt bra då. ********************************************************************** I morse hade röntgenresultaten kommit ut på SKK. Vi visste ju redan att Rudolf har artros på båda armbågarna men inte hur mycket. Jag väntar på att de ska ringa från Bagis och berätta hur den har utvecklats sedan i juli när vi röntgade dem förra gången. Resultatet blev: HD: A AD: Måttliga benpålagringar Det visade sig när vi kom hem att han har lindriga benpålagringar på vänster och måttliga på höger. Jag är jättenöjd över resultatet (som ju kunde varit mycket värre) och känner att vi nu kan börja träna på ordentligt. Fick tipset att boka in sjukgymnasten för förslag på förebyggande uppbyggnads övningar, så det ska vi göra. Vi ska ju till Bagis på torsdag för att vattenträna Rudolf så då bokar jag in en tid när vi är där. Glada hälsningar M & R

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att resultat var som det var! Som sagt, de kunde ju varit värre.