fredag 14 oktober 2011

Lydnadsträning med spårgruppen

Igår var det lydnadsträning tillsammans med spårgruppen. Det var länge sedan vi tränade så många tillsammans så det var kul. Vi som var där var: Micke, Camilla, Nonne, A-S och jag.

Tiffy fick träna en budföring med Camilla som mottagare. Det gick bra men vi måste träna på att hon stannar sittande hos mottagaren. Vi körde också igenom nästan alla moment i lkl 1 med kommendering. Vi har ju inte tränat lydnad på länge utan mest agility så jag är ändå ganska nöjd med hur det gick. Vi har ju hela vintern på oss att träna så det kommer nog bli jättebra. Dessutom ska vi gå en två dagars lydnadskurs för Anne Dahlin i november så jag hoppas att jag får massor med tips och råd. Avslutningsvis blev det en platsliggning på tre minuter som gick bra. Ett par gånger nosade hon i gräset och vände rumpan en gång.

Rudolf och jag blev kommenderade i linförighet, inkallning och apportering. I linförigheten var han lite långt fram vilket troligtvis beror på att vi inte tränat det på ett tag. Språngmarschen måste vi dock träna massor på för där är han verkligen för lång fram. I inkallningen tränar vi vidare på perfekta ingångar och i apporteringen tjuvar han gärna samt travar in så det måste vi träna vidare på.

När alla tränat klart gick vi in och fikade uppflyttningstårta. Micke och Emil har ju blivit uppflyttade men tyvärr var Micke själv tvungen att åka på handbollsträning så vi fick fika utan honom. Himla god tårta var det allafall. TACK! Även Gibson (som fick följa med in i stugan) tyckte den var god.

Ha det bra!

/Monica och resten

Inga kommentarer: