torsdag 6 oktober 2011

Agility

Igår hade vi träning med agilitygruppen. Vi byggde en agilitykombination "som nästan blev en hel bana" där jag koncentrerade vår träning på kontaktfält och min handling. Tiffy är (som jag tidigare nämnt) så lyhörd på agilityplanen och vi fick till ett riktigt bra lopp där både hon och jag skötte oss nästan exemplariskt.

Den andra kombinationen var för att främst träna slalomingångar. Det jag trodde var näst lättast visade sig vara den svåraste. Efter förklaring från Linda förstod även jag varför och kunde därefter hjälpa Tiffy så att det blev rätt. Tänk så lite jag vet om hur hundar ser saker och agility i kombination.

Ikväll är det agility igen och då har gruppen stöd av Annica A. Vi har fått en läxa där vi ska skriva upp 3 styrkor och svagheter hos både förare och hund. Jag är inte helt klar än men har ju hela dagen på mig.

Ha en bra dag därute!

/Monica

Inga kommentarer: