fredag 7 oktober 2011

Agility igen

Igår kväll var det dags för agility igen och då med Annica som hjälp. Vi byggde upp en kombination där vi skulle lära oss hur vi handlar för att få till snäva svängar. För vår del gick det bättre och bättre vilket ju är bra.

Jag känner lite samma sak i agilityn som jag kände i början när vi vallade. I vallningen är det gående får men i agilityn stillastående hinder. Likheten är att jag måste hålla koll på tre saker, mig, hunden och hinder/får. I vallningen har ju snurrigheten ersatts med en viss förståelse och syn för hur det skulle kunna se ut och jag hoppas att det kommer även i agilityn.

Jag tror att även Tiffy fick någon sorts aha-känsla igår när jag faktiskt började handla ganska bra vissa gånger. Imorgon väntar agilitytävling i Katrineholm.

Idag fick jag för övrigt ett glatt och lite överraskande besked. Mer om det kommer senare.

/Monica

Inga kommentarer: