måndag 10 oktober 2011

Härlig lång söndag

Igår vaknade jag kl. 6 och gick även upp då eftersom jag inte alls var trött. Hundarna fick frukost och själv satte jag mig vid datorn och fixade med sånt jag inte hunnit tidigare. Vid 8-tiden var det dags för min frukost innan vi åkte till SSBK för att kolla på Åsa & Milou samt på Rudolfs syster som skulle tävla klass 2.

Det gick bra för Åsa & Milou som fick sitt sista 1:a pris i klass ett och därmed har LP1. Grattis till er. Ni är så duktiga. Medan vi väntade på prisutdelningen gick jag en promenad med Rudolf och hans syster med ägare. Efter att Rudolf gjort några lekinviter som inte uppskattades gick han över till att utforska alla nya dofter. Det var kul att träffa dem och redan till helgen får vi träffa dem igen då de ska tävla appellsök hos oss.

Efter prisutdelning åkte jag hem och åt lunch. Tänkte att jag skulle vila lite innan jag åkte iväg på spårträff men beslutade mig för att damsuga lite istället.

När vi kom till klubben där vi tänkt spåra såg vi att åkern var plöjd så vi åkte vidare till ett annat ställe istället. När spåret var utlagt vallade jag en korridor för uppletande och Rudolf fick börja. Det är länge sedan vi gjorde detta och då var det med synretning. Den enda synretning de fick igår var att de såg mig från bilen. Rudolf var verligen duktig och fick hitta två föremål. Kanske har slanten trillat ner nu? För Tiffys del gick det ok. Hon hämtade in den första hur bra som helst. När jag skickade henne igen sprang hon ut bra men förbi men efter mycket om och men kom hon in med nr. 2. Efter rådslag med A-S skickade jag henne igen och nu gick det riktigt dåligt. Dock tror A-S att det är alldeles för lätt för henne och kom med tips om hur jag ska göra ett par gånger. Får se om det funkar.

Nu var det dags att spåra och  Appellspåret gick åt skogen (dåligt alltså). Det enda hon spårade var bajs! Jag vet ju att hon kan spåra då hon var väldigt duktig som liten. Då spårade vi en hel del så jag ska försöka lägga åtminstone ett spår per vecka så får vi se om det blir bättre.

Efter spåret åkte vi till Anettes får för att valla lite. Inte heller det gick särskilt bra så hon fick mest ligga och titta på dem.

Väl hemma igen var det trötta hundar, speciellt Tiffy som låg och sov bredvid mig i soffan samtidigt som killarna fick mjukost, hon öppnade inte ens ögonen. Hon måste varit JÄTTETRÖTT!

Ikväll är det agilityträning igen.

Ingen rast och ingen ro!

/Monica

Inga kommentarer: