fredag 21 januari 2011

Tandborstning och sockerkaksbak

Igår köpte vi tandborstar till hundarna. Dessvärre hade de ingen hundtandkräm men bestämd som jag var provade jag att borsta ändå. För att underlätta för mig själv tog jag först fram tre dentastick. Då det är första gången för tandborstning var mitt mål endast att få in tandborsten i munnen och kanske borsta lite. På Mr. G och Luden tud gick det rätt bra men lilla fröken ville inte alls vara med på noterna. När jag försökt några gånger kom Danne och "hjälpte" men det blev mer "stjälpte". Envis som jag är så gav jag mig ändå inte förrän jag var nöjd och förhoppningsvis går det bättre nästa gång (ikväll) och då ska jag ha införskaffat tandkräm också. Kvällen annars bestod av sockerkaksbak. Jag tog på mig att fixa fika till jobbet tills idag. Provade några nya sorter jag aldrig gjort förut, en vaniljsockerkaka med lemoncurd i och en chokladsockerkaka med vanilj fyllning. Återkommer om smakresultat. Till Danne gjorde jag en sockerkaka med marabou daim i som visst blev väääääääldigt god. Från bussen på väg till jobbet såg jag två blue merle-aussisar med sina ägarinnor som var på väg på morgonprommenad på Gärdet. Undrar om det var några som jag träffat? I stan ser man sällan rasen även om rasen börjar bli väldigt vanlig. Imorgon är det lördag och det innebär morgonträning med spårgruppen, lydnad och uppletande, en repris på förra lördagen alltså. På kvällen ska jag träffa några av mina "gamla" träningskompisar. Det ska bli kul då vi inte träffas så ofta. En av dem har jag inte träffat på massor av år då hon bor i Västerås och inte haft möjlighet att vara med när vi andra setts. På söndag är det agility-träningstävling. Får se hur det går. Kram kram

Inga kommentarer: