tisdag 25 januari 2011

Inget nytt

Jaha, så snöar det igen. Det är ju inga stora flingor (just nu) så jag hoppas att det håller sig så. Undrar när all snö kommer smälta undan? För min del tycker jag att det är bra när det är några få plusgrader så att det smälter undan i långsam takt så att vi slipper slasken. En annan undran jag har är hur det fungerar med löp. Tiffy löpte första gången när hon var 10 månader. Innebär det att hon löper nästa gång när hon är 20 månader? Det vore skönt att ha så långt som möjligt mellan löpen och det ser ju ljust ut än så länge då det ännu inte verkar vara på gång. Lite träning har vi hunnit med sedan senast. Jag har klickat både Tiffy och Rudolf när vi är på prommenad i området. De har ju en förmåga att meddela att de ser något som rör sig, speciellt om båda är ute samtidigt. Jag tycker att vi har kommit en bit på väg och den här gången ska jag minsann vinna kampen. Kram

Inga kommentarer: