söndag 23 januari 2011

Helgen som gått

Började lördagen med att gå ut på SKKs hunddata och kolla om röntgenresultaten kommit ut och kan man tänka sig att det hade de! HD: A och ED: ua, YIPPEY!!! Efter det glädjande beskedet åkte jag, Rudolf och Tiffy till klubben för träning med träningsgruppen. Danne och Gibson stannade hemma då Danne var sjuk. Vi blev inte lika många som förra veckan så vi körde ett lite annat upplägg i träningen. Vi såg till att det var en på lydnaden och en på uppletandet. Rudolf och jag började med lydnaden och jag hade en plan. Vi körde apportering och rutan. Inget av de har vi tränat på på flera månader och när han såg rutan ville han direkt dit men vi skulle börja med apporteringen. Han satt kvar fint när jag kastade apporten och sprang ut bra. När han greppade visade jag kampstocken och fick till en riktigt bra fart in. Rutan gick inte alls lika bra då han sprang ut till vänster kon hela tiden. Bara att träna vidare alltså. Efter träningen gick vi på prommis tillsammans med Åsa, Polka, Aivan och Norton. Det var ett riktigt härligt väder och för en gångs skull hade jag med mig kameran. Det var mycket spring i benen på alla fyra hundarna och alltså inte så lätt att fånga alla fyra på samma bild. På kvällen träffade jag några av mina gamla gympakompisar och det var som vanligt jätteskoj! En av tjejerna åkte från Västerås och hennes tåg gick senare än det som jag tog ändå kom vi samtidigt. Skumt. Idag var det träningstävling i agility. Vi började med en agilitybana som var en lätt klass 3-bana. Det var hela 21 hinder och jag är förvånad över hur bra jag kom ihåg banan. Som tur var är de numrerade så på kontaktfältshindren fick Tiffy vänta medan jag kollade vilket som var nästa hinder. När alla kört byggde vi om till en hoppbana som blev lite lättare. Då Tiffy är så snabb så måste även jag springa fort och även placera mig rätt. Det gick ganska bra så jag är jättenöjd över både mig och Tiffy! Imorgon börjar en ny vecka igen och förhoppningsvis är jag frisk så jag kan börja träna mig själv också. Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Vilka härliga bilder på hundarna! och vädret ser ju fantastiskt härligt ut. Ska bli kul att ses i helgen. / Kram Camilla R