tisdag 4 januari 2011

Årets första inlägg men inte det sista

Först av allt vill jag säga God Fortsättning! Hoppas ditt år slutade bra och att det nya började ännu bättre. Vi var för första gången bara hemma över både jul och nyår. Då både jag och Danne jobbade alla mellandagar så orkade vi inte bege oss uppåt landet. Det blev med andra ord mycket vila, tv och hundpromenader. Jag har sett att många gör tillbakablickar över 2010 men eftersom det inte hänt så väldigt mycket för vår del så struntar jag i det och gör istället en liten framåtblick. Träningslusten har inte varit på topp under 2010 men vi i träningsgruppen har träff till helgen så jag hoppas att jag blir lite peppad då. Lite små delmål har jag allafall (som jag hoppas kommer hållas) Under 2011 ska det för Tiffys del bli både röntgen och MH. Såklart kommer vi valla en hel del och kanske även ge oss på någon tävling. Agilityn kommer vi fortsätta med och börjar redan på söndag. Även lydnaden måste jag ta tag i och då helt från början då vi knappt tränat något alls. Med Rudolf hoppas jag kunna tävla både appellen och lydnadsklass. Jag ska också försöka komma med på en korning någonstans. Året har annars börjat ganska bra för min del. Jag är ledig (jobbar lite hemma) fram tills fredag då jag ska vara tillbaks på jobbet igen. Idag har vi varit och hämtat vår nya bil. Väldigt fin är den. Bild kanske kommer imorgon. Mindre roligt möttes vi av när vi klev in genom dörren hemma...hela hallgolvet fullt av små små små träflisor. Någon av hundarna hade lyckats dra ut en låda där det låg ett gäng spårapporter. I köket fanns några kräkhögar med träflisor... Jag gissar att det blir till att träna håll fast (inte tugga). Må så gott så hörs vi snart igen. Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Hallå där,
Så roligt att få läsa något nytt här. åh, så kul med ny bil - vill verkligen se bild på den så snart som möjligt. om inte förr så ses vi på lördag. / Kram Camilla R